Volkswagen Group a jejich elektromobily na Ženevské Motor Show 2018

Tesla se v minulosti stala jedničkou v elektromobilitě a tradiční výrobce automobilů nechala za sebou v obavách o budoucí vyhlídky. Nikdo z nich totiž neměl konkurenceschopné elektromobily. Od dob představení Tesly Model S již ale pár let uteklo, a tak měli tradiční výrobci dostatek času na svou reakci. A mlčet nezůstali. Koncern Volkswagen je jedním z prvních důležitých rivalů.

V posledních letech se Tesla díky svým vozům vyhoupla až na samotný vrchol elektromobilového trhu. Od doby představení prvního produkčního vozu Tesla nepřetržitě plní nadpisy a články po celém světě. Jedním z hlavních důvodů úspěchu této americké automobilky je relativně dlouhá výdrž vozů na jedno nabití. Tesla se díky tomu rychle stala nejsilnějším hráčem a tradiční automobilky v minulých letech nestačily reagovat. Až letos začali tradiční automobilky vytahovat svá esa, která modelům Tesly mohou konkurovat. A právě Volkswagen Group je jednou z nich. Na letošním automobilovém veletrhu v Ženevě Volkswagen a jeho dceřiné značky Porsche a Audi představily řadu vozů, které budou dojezdem dosahovat až 400 km a přitom nabídnou dynamický zážitek z jízdy.

Volkswagen ID Vizzion

ID Vizzion je konceptem budoucnosti. Má dle automobilky dosahovat dojezdu 400 km a samozřejmostí je přítomnost umělé inteligence, která obstarává autonomitu vozu. Ta by rozhodně měla být na mnohem vyšší úrovni, než u současných Tesel. VW přitom uvádí, že celá technologie by neměla být dražší, než špičková technologie současného dieselového Passatu. Další konkurenční novinkou by pak mělo být robotické nabíjení. Máme to prý chápat tak, že vůz bude schopen se sám přistavit na nabíječku, když bude zrovna mimo službu. Majitelé by se tak nemuseli obávat o dojezd. Jedná se o vizi budoucnosti, která je ale možná blíže než se zdálo. Nejde tedy ani zdaleka o produkční vůz, ale koncept budoucnosti, jenž by ovšem mohl v následujícím desetiletí uspět.

Audi E-Tron

Audi E-Tron Quattro je naopak představitelem bezprostřední elektrické budoucnosti. Dojezd na jedno nabití by sice měl být „jen“ 320 km, ale přítomnost rychlého nabíjení o výkonu 150 kW značí, že bychom si opravdu mohli dát jen kafe a pokračovat v jízdě. Audi tvrdí, že za pouhých 30 minut se vůz zvládne nabít na 80%. Audi se pak nehodlá omezovat jen na crossovery, ale do roku 2020 přijdou i verze E-Tron Sportback. Audi u právě vystavovaného crossoveru E-Tron nesdělilo vnitřní výbavu. Myslíme si ale, že podobně jako samotný Volkswagen míří do míst, kde bude na Teslu hledět jako na poraženou.

Porsche Mission E Cross Turismo

Tenhle koncept vám již na první pohled prozradí, že se nejedná o sportovní linku vozů, ale spíše o tu praktickou, do které spadá například Porsche Cayenne. Jedná se o takové „rafinovanější SUV“, což dokazuje řada prvků, jako například lemy blatníků, vyšší světlá výška, mlhová světla nebo robustní pneumatiky. Pokud by se v blízké budoucnosti dostal Mission E Cross Turismo do výroby, získáme další vůz s dojezdem 400 km. Zároveň ale bude schopný zrychlení 0-100 za 3,5 sekundy. Zdá se tedy, že i Porsche má v plánu Tesle „zpřelámat kosti“.

No a jak se vám líbí tato evropská konkurence pro Teslu? Kdybyste měli své peníze investovat do elektromobilu, vybrali byste spíše Teslu nebo byste sáhli do nabídky některého z tradičních výrobců automobilů? Řekněte nám svůj názor na naší Facebookové stránce.

Zdroj: financialexpress.com